פציעת ITB, מטרה חדשה וחזרה לתכנית אימונים

"אני מצטער לבשר לך שאת ממש לא מקורית; זו אחת הפציעות הכי שכיחות בקרב רצים למרחקים ארוכים", הוכיח אותי סער, חברי לקבוצה, כאשר הופעתי לאימון הקבוצתי לאחר היעדרות מכמה אימונים וסיפקתי תירוץ להיעדרותי – פציעת ITB, שהתבטאה בכאבי ברכיים.  טענות דומות הושמעו גם מפי רצים אחרים.

אז כן, סיימתי את מרתון התנ"ך עם גביע על מקום שני כללי בקרב הנשים, אך גם עם פציעה מרגיזה. ובאשר לטענות ולמענות שספגתי בדבר "פציעה משעממת ולא מקורית"– אלו דווקא הרגיעו אותי, כי לעתים צרת רבים אינה נחמת טיפשים, אלא מקור לידע ולכוח. ואכן, עמית שלחה לי קישור לסרטון ביוטיוב על תרגילים לפציעת ITB, שלטענתה הצילו אותה מאותה פציעה.

 

מצב הפציעה השתפר (ותודה לעמית וגם לפיזיותרפיסטית, אורלי גרוסמן כהן), ונראה שאני נחלצת ממנה אט-אט. אולי הקצב היה מהיר יותר אם הייתי מבצעת את התרגילים שבסרטון מדי יום, כפי שאמור להיות בעולם האידאלי שאני מדמיינת לעצמי (או שאולי בעולם אידאלי אין פציעות ואין צורך בתרגילים?(, אך גם כך אני שמחה בשינויים וכבר מתאמנת כאילו לא הייתה פציעה.

ביום הולדתי – 21.5 – הענקתי לעצמי מתנה ונרשמתי למרוץ סובב עמק, 61 ק"מ, בתקווה שהפעם גם אסיים אותו. "אבל הפעם בלי טריקים ובלי קיצורי דרך", סנט בי בחביבות חברי לקבוצה, יואל, לאור מה שקרה לי בשנה שעברה במרוץ סובב עמק , שבטעות דילגתי על תחנה והגעתי לסיום כששעוני מורה שרצתי 52 ק"מ בלבד, ולא 61. האתגר השנה יהיה אם כן כפול: שיהיה לי הכוח לרוץ את המרחק הזה ושלכך תתווסף התבונה שלא להתבלבל.

מאחר שיש מטרה חדשה ומאחר שמצב הפציעה מאפשר זאת – חזרתי לתכנית אימונים אישית. כמעט חודשיים לאחר מרתון התנ"ך הייתי ציפור דרור, ללא כל תכנית, רצה לא יותר מפעמיים שלוש בשבוע. ואילו כעת מספר האימונים כבר עומד על שבע פעמים בשבוע (יום שישי אימון כפול). על תכנית האימונים ארחיב אולי ברשימה נפרדת.

ביום ראשון אני יוצאת לספרד לשמונה ימים, והמאמן, אילן פריש, נעתר לתחינתי וכתב לי "תכנית רחומה", או "תכנית כבקשתה". נאמר לי שמעלות החום בקורדובה, שם מתקיים הכנס שבגינו אני יוצאת, הן מעל 40. מעניין איך תהיינה הריצות בספרד החמה.

Adios!

עם סוניה, באימון יום שלישי

ריצה בים, עם סוניה. צילום: אמיר כהן

ריצה בבן שמן, עם סוניה. צילום: איתן דביר

ריצה בבן שמן, עם סוניה.
צילום: איתן דביר

 

 

מנוחה לאחר ריצת טיפוס קשה לאנדרטת מגילת האש. מאמן ומצלם: אילן פריש

מנוחה לאחר ריצת טיפוס קשה לאנדרטת מגילת האש. מאמן ומצלם: אילן פריש

 

 

 

Comments

comments

פורסם בקטגוריה ריצה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

11 תגובות על פציעת ITB, מטרה חדשה וחזרה לתכנית אימונים

  1. מאת מאשה‏:

    בהצלחה בכנס בספרד. הפוסט מעורר בי תקווה שאולי פעם אואיל בטובי לבדוק לעומק את האפשרות לרוץ מבלי לחבל בברכיי.

  2. מאת איסי שמש‏:

    כל הכבוד אחותי! תותחית-על בלא מירכאות. אנחנו אקדחי קפצונים לידך… :)
    ביום שלישי נצא בעקבותייך לחצי האי האיברי. בהצלחה ובהנאה!

    • מאת יעל שמש‏:

      אתם תותחים בתחומים אחרים, לא פחות משמעותיים :)
      אני חזרתי היום לארץ, ואתם עדיין נהנים בפורטוגל. בלו יפה!

  3. מאת משה בן מימון‏:

    הקדוש ברוך הוא נתן לך גוף כדי שתשמרי עליו במצב טוב. אל תתגרי בו…

    • מאת יעל שמש‏:

      משתדלת. אגב, הייתי שכנה של הפסל שלך בקורדובה. הוא היה מרחק חצי דקה מהמלון שבו שהיתי.

  4. מאת רונית שושני‏:

    40 מעלות? קטן עליך. רק תשתי הרבה…

  5. מאת רונית שושני‏:

    סובב העמק החדש הוא ביום הולדתך? זה יותר מחצי שנה להתאמן. אני לא טועה? אז כבר עכשיו אימונים מפרכים? אנא, ברכּוּת… ובהצלחה!

    • מאת יעל שמש‏:

      סובב עמק אינו ביום הולדתי אלא ביום הולדתי נרשמתי לתחרות. סובב עמק הוא בסוף אוקטובר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>